مزایای بیمه عمر و تامین آتیه نسبت به پس انداز بانکی


مزایای بیمه عمر و تامین آتیه نسبت به پس انداز بانکی


1 – در نظام بانکی با تغییر سیاست بانک مرکزی سود نیز تغییر می نماید ولی در بیمه عمر و تامین اتیه در هر شرایطی سود هیچ گاه کاهش نمی یابد و همچنین در صورت تشکیل منافع نیز افزایش خواهد یافت .

2 – بیمه عمر و تامین آتیه ، پس اندازی منظم و سیستماتیک و البته اجباریست که پس انداز بانکی چنین خاصیتی ندارد .

3 - با وجود اینکه در نیمه اول بیمه نامه در صورت باز خریدی مقداری ازسرمایه پرداختی بعنوان حق بیمه عمر و هزینه های بیمه گری کسر می گردد ولی این خود باعث می شود باز خریدی این بیمه نامه آخرین تصمیم باشد .

4 - وام در سیستم عمر و تامین آتیه پاسارگاد در عرض بیست دقیقه و بدون هیچ تشریفاتی پرداخت می شود ولی در نظام بانکی دارای تشریفات و ضوابط خاص خود است.

5 – مهمترین تفاوت بانک و بیمه عمر، بیمه شدن شخص بیمه شونده در مقابل فوت و حوادث (با مبلغی علاوه بر مبلغ اندوخته خود) است که این امر در سپرده گذاری بانکی وجود ندارد.

*لازم بذکر است که ضمانت قراردادهای بیمه عمر، وجود قراردادهای بیمه اتکائی شرکت بیمه با بیمه مرکزی ایران بوده و در نتیجه در هر شرایطی قرارداد بیمه معتبر است.

یک مثال:

در مورد شرایط بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد برای یک فرد 22 ساله با پرداخت ماهیانه50000تومان حق بیمه با افزایش سالانه 10%نرخ تورم: این شخص بعد از 20 سال و در پایان قرارداده بیست ساله  در صورتی که در قید حیات باشد بیش از 148میلیون تومان بصورت یکجا یا به انتخاب خود 

بصورت مسمتمری دریافت میکند.و اگر در سال اول بر اثر حادثه ای مانند تصادف رانندگی فوت شود در حالیکه فقط نهایتا 600هزار تومان حق بیمه  تا پایان سال پرداخت کرده است (با فرض اینکه پایان سال فوت نماید)بیش از 60میلیون تومان خطر حادثه و فوت+ارزش بازخرید بیمه نامه به

بازماندگان بیمه شده تعلق میگیرد.


 آیا هیچ موسسه مالی وجود دارد که سودی را ضمن بیمه نمودن شما در مقابل خطرات احتمالی بپردازد؟؟؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد